L’Ajuntament de Moncofa ha iniciat una nova campanya informativa per a recordar als propietaris de solars, parcel·les i terrenys rústics l’obligació de mantindre’ls en adequades condicions de neteja, conservació i seguretat. Com cada any, el consistori està remetent comunicacions als titulars de terrenys per a insistir en la importància d’evitar situacions d’abandó que puguen generar riscos per a la població.
La campanya té com a objectiu previndre l’aparició de plagues, reduir l’acumulació de brutícia i restes vegetals, minimitzar el risc d’incendis i millorar la seguretat i la salubritat tant en el nucli urbà com en el conjunt del terme municipal. Des de l’Ajuntament es recorda que mantindre els terrenys nets no sols és una obligació legal dels propietaris, sinó també una mesura de responsabilitat que beneficia al conjunt de veïns i veïnes.
El regidor d’Agricultura, Francisco Alemany, ha explicat que “l’Ajuntament torna a posar en marxa aquesta campanya perquè mantindre nets els solars, les parcel·les i els terrenys rústics és fonamental per a evitar problemes que després afecten a tots”. En aquest sentit, ha assenyalat que “quan un terreny està abandonat o ple de mala herba, augmenten els riscos de plagues, brutícia, incendis i problemes de seguretat, i per això és important actuar amb previsió”.
L’edil ha subratllat que les cartes es remeten als propietaris per a recordar-los les seues obligacions i facilitar que puguen corregir qualsevol situació de falta de manteniment. “Qui té la parcel·la en condicions no ha de fer res més; aquesta comunicació serveix per a recordar la normativa i per a demanar als que no la tenen neta que actuen. Es tracta d’una mesura senzilla, però molt important perquè el municipi estiga millor atés”, ha indicat.
Des del consistori s’insisteix en el fet que la col·laboració veïnal és essencial per a mantindre Moncofa en les millors condicions. “Si cada propietari compleix la seua part, guanyem tots: guanyen els veïns, guanya l’entorn i guanya la seguretat del poble”, ha afegit el regidor d’Agricultura.
L’Ajuntament recorda que l’incompliment d’aquestes obligacions pot donar lloc a l’obertura d’expedients administratius i, si és el cas, a l’execució subsidiària dels treballs de neteja a costa de la propietat o la interposició de sancions.


